Update your browser to use the site

У фермерів з’явився шанс на реалізацію свого товару через супермаркети

17.09.2021

Така можливість в українських фермерів може з’явитися у разі законодавчих змін. Відповідний законопроект № 6068 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення сприятливих умов для товаровиробників при реалізації харчових продуктів” зареєстрували вчора, 16 вересня, у Верховній Раді.

Законопроєкт має врегулювати відносини між фермерами, малими виробниками та торговими мережами. Тим самим держава буде підтримувати українських підприємців та невеликих агровиробників з натуральною продукцією.

Про це на своїй сторінці у фейсбук повідомив член аграрного комітету Верховної Ради Дмитро Соломчук.

А ви колись задумувались над тим, чи важко потрапити зі своїми продуктами на полиці супермаркетів?
А як же хочеться малим фермерам, щоб поруч з великими брендами та імпортними продуктами були їхні, натуральні, вирощені своїми руками…

Розповідаю, як усе відбувається.
По-перше, у вас попросять «вхідний» платіж. Ви платите за полицю, маркетинг і послуги супермаркету. Зазвичай такі платежі є дуже високими сягають десятків тисяч доларів.
По-друге, навіть, якщо ви оплатили «вхід» і товар змели з полиць – вам не платять чесно зароблені вами кошти 2,3, а то і 4 місяці. Торгові мережі користуються своєю домінуючою позицією і просто затримують платежі. За ці кошти вони з АВАНСОМ купують польське молоко, чи італійське вино.
По-третє, вам потрібно тримати високу планку вимог торгових мереж, чого часто дозволити собі малі виробники не зможуть. Та й вам доведеться не лише завозити продукти в супермаркети, але й забирати нереалізовану продукцію, сплачуючи штрафи.

Як результат, у супермаркетах:
Польське молоко переважає українське;
Єгипетська картопля переважає українську;
Турецькі овочі переважають українські.

Таким чином, наші українські фермери фактично фінансують іноземні компанії.

Ми хочемо виправити цю несправедливість, і сьогодні разом з колегами зареєстрували відповідний законопроект.

Подібну ініціативу в позаминулому році прийняли в Європейському Союзі (Директива №633), нею обмежили недобросовісні торгівельні практики в агро та продовольчому ланцюгу поставок.

Ви знаєте, патріотизм це не тільки вигукувати гасла. Патріотизм – це також, коли великий та малий бізнес співпрацює на взаємовигідних умовах, підтримуючи один одного! Тому що ми всі маємо працювати на власне благо та благо рідної країни!“, – написав народний депутат.

Вернуться
Обратная связь





×