Update your browser to use the site

Виробництво молока в Україні скоротилося на майже 6% – як зламати тенденцію

24.01.2022

За статистичними даними, у 2021-му році в Україні вироблено 8,719 млн тонн молока, що майже на 6%  менше, порівняно з 2020 рокомю

Динаміку суттєво потягнули вниз дані господарств населення. Так, у присадибному секторі було вироблено 5,968 млн т молока, що на 8,2% менше, ніж 2020-го.

У той же час, обсяги підприємств залишилися стабільними — 2,750 млн т, що лише на 0,4% менше, ніж у 2020-му.

Наразі співвідношення обсягів виробництва між секторами: 31,5% – від підприємств та 68,5% – від населення.

При цьому, основний вал надходження на молокопереробні заводи – понад 80% забезпечують саме сільськогосподарські підприємства.

Через підвищенням вимог до якості та безпечності молока, яке надходить на промислову переробку, частка молока від населення буде скорочуватися й надалі. Відтак, на ринку формуються стійкі передумови до поглиблення дефіциту молока придатного для промислової харчової переробки.

Щодо статистики молока від населення – з одного боку експерти ставлять під сумнів реальність тих 6 млн т, які забезпечують домогосподарства. А з іншого, за умов зменшення закупівлі такого молока молокозаводами, його частка на звичайних ринках може зрости. Ба більше, населення продає його та продукти переробки (сметана, вершки, кисломолочний сир), тим самим створюючи додатковий умовний тіньовий сегмент.

“І знову тут основна роль у врегулюванні належить державі. З одного боку ключове завдання полягає у підтримці великих товаровиробників для швидкого нарощення необхідних обсягів промислового молока, а з іншого – легалізація діяльності домогосподарського сектору та створення умов для виробництва ним якісної сировини (створення кооперативів, сімейних ферм) з можливістю простежування умов виробництва. Окремим викликом також є врегулювання продажів молочної продукції на ринках, в тому числі стихійних, а також законодавча регуляція присутності контрольованих об’ємів імпортної молочної продукції у торгових мережах”, –  вважає  аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.

Джерело: АВМ

Вернуться
Обратная связь





×